marți, 28 februarie 2012

Fursecuri cu unt de arahide

FURSECURI CU UNT DE ARAHIDE


Dupa cum spuneam si in alta postare, nu imi place untul de arahide simplu. Si cum tot am achizitionat un borcan pentru reteta de aici, m-am gandit sa mai incerc si alte retete pana cand se termina untul de arahide... iar data viitoare ma voi gandi de doua ori inainte sa il mai cumpar, doar daca se cere pentru o retetea foarte importanta si buna ;)), precum este aceasta...

Ingrediente


- 225 gr unt (sau margarina, in cazul in care se doreste a fi o reteta de post, deoarece se poate transforma cu usurinta doar inlocuind acest ingredient);
- 2-3 linguri unt de arahide;
- 160 gr zahar pudra;
- 225 gr faina;
- arahide nesarate pentru decor.



Mod de preparare

Se mixeaza untul si cu untul de arahide (se uneste untul ;)), stiu, suna comic, nu-i asa?!)...


... se adauga zaharul pudra ...


... si faina.

Se omogenizeaza bine , iar compozitia rezultata se lasa la frigider pentru minim 10 minute (scria in reteta). Eu am lasat-o jumatate de ora.


Tapetam tava cu hartie de copt, in care asezam bile de marimea unei nuci formate din compozitie. Foarte important: acestea trebuie asezate pastrand o distanta destul de mare intre ele.


Cu varful degetelor se turtesc putin fursecurile si se aseaza alunele.


Le-am copt la foc mediu timp de 20-30 de minute. In principiu pana cand au inceput sa se rumeneasca putin.
Dupa ce s-au scos de la cuptor se lasa sa se raceasca in tava, deoarece se rup usor daca incercati sa le mutati cat sunt calde... vorbesc din propria experienta :)... graba strica treaba ;)).
De asemenea, eu am copt in doua tavi, deoarece nu mi-au incaput din prima toate, iar pana s-a terminat prima tura, compozitia ramasa am tinut-o la frigider.
Fursecurile sunt foarte bune, undeva intre fursecurile dulci si rontzi-rontzi (covrigei, alune etc.) :). Parca dupa o zi, doua s-au facut si mai bune , sau doar mi s-a parut?! In schimb, daca suntei mari amatori de dulce, ar merge mai bine cu ceva ciocolata topita deasupra ;)) .



*Sursa

Un comentariu: