joi, 3 februarie 2011

Tort de sampanie

TORT DE SAMPANIE


Ingrediente


Pentru blatul fraged:

- 200 gr faina;

- 80 gr zahar pudra;

- 2 galbenusuri;

- 100 gr unt.


Pentru blatul de biscuit:

- 4 oua;
- coaja rasa de la o lamaie;

- 150 gr zahar;

- 100 gr faina;

- 100 gr amidon;

- 50 gr unt topit;

- 1/2 lingurita praf de copt.


Pentru crema si ornat:

- jeleu de visine;

- 2 galbenusuri;

- 50 gr zahar;

- 125 ml sampanie;

- coaja rasa de la o lamaie;

- 10 gr gelatina;

- 2 albusuri;

- 400 ml frisca.



Mod de preparare


Blatul fraged


Se framanta un aluat din faina, zahar pudra, galbenusuri si unt, dupa care il dam la rece timp de 30 de minute. Tapetam o forma de tort cu hartie de copt si intindem aluatul. Intepam cu furculita din loc in loc si coacem, la cuptorul preincalzit, timp de 10-15 minute.









Blatul de biscuit




Ouale se bat spuma si se adauga zaharul si coaja de lamaie. Apoi se inglobeaza faina, amidonul si praful de copt, iar la sfarsit untul topit.




Tapetam o forma de tort, cu acelasi diametru ca si la primul blat, cu hartie de copt, si turnam compozitia. Introducem blatul in cuptorul preincalzit, si il lasam la copt aproximativ 30 de minute, verificand cu o scobitoare. Dupa ce am scos blatul si s-a racit il taiem in doua foi.




Intr-o forma de tort detasabila asezam intai blatul fraged si pregatim un jeleu de visine.

Eu am folosit jeleu de visine cumparat din carrefour si l-am pregatit conform instructiunilor de pe plic.








Am folosit mai putin din jumatate din cantitatea care a iesit, deci daca nu il folositi ulterior la altceva puteti utiliza doar jumatate din cantitatea din plic.


Intindem jeleul de visine intr-un strat subtire deasupra blatului fraged.




Apoi, asezam o foaie din blatul de biscuit.



Crema de sampanie

Dizolvam gelatina in 100 ml apa si o lasam timp de 10 minute.







Intre timp, batem galbenusurile spuma impreuna cu zaharul si adaugam pe rand sampania si coaja de lamaie. La sfarsit adaugam si gelatina, care a fost pregatita conform instructiunilor de pe plic.




Se bate 100 ml frisca, apoi albusurile spuma si se adauga pe rand in prima crema, amestecandu-se pana se omogenizeaza.




Se adauga crema peste prima foaie de blat de biscuit, asezandu-se peste aceasta si cea de-a doua foaie. Se da la frigider pentru cateva ore.

Se bate restul de frisca ramasa si, dupa ce am scos tortul de la frigider, se orneaza.

Nu prea am avut timp sa fac poze in timpul prepararii tortului deoarece eram contra-cronometru si am avut parte si de cateva peripetii cand am facut crema de sampanie, la care am fost nevoita se reiau procesul dupa ce prima data cand eram pe la jumatate, inainte sa amestec frisca si albusurile batute spuma, a avut parte de un accident, ajungand pe jos...

...dar am reusit sa fac mai multe poze la tortul gata facut...



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu