miercuri, 31 august 2011

Prajitura cu visine



PRAJITURA CU VISINE

Ingrediente

Pentru aluat:
- 50 gr amidon;
- 200 gr faina;
- 1 ou;

- 60 gr zahar;
- 125 gr unt (sau margarina);

- 1 varf cutit praf de copt.




Pentru umplutura:
- 400-500 gr visine;
- 2 oua;
- 200 ml smantana;
- 100 gr zahar;
- 1 plic zahar vanilat;
- 20 gr amidon.
De asemenea, mai trebuie faina, prin care sa fie trecute visinele inainte de a fi asezate in tava.



Mod de preparare

Aluat

Intr-un castron se cerne faina si amidonul. Se adauga oul, zaharul, untul si praful de copt.


Se framanta un aluat, dupa care se pune intr-o folie si se da la frigider pentru aproximativ 30-40 minute.



Crema

Se separa cele doua oua.
Galbenusurile se amesteca cu smantana, zaharul, zaharul vanilat si amidonul.


Albusurile se bat spuma cu un praf de sare si se adauga in compozitia de galbenusuri si smantana.


Din aluatul scos de la frigider, se intinde o foaie care sa acopere fundul si peretii formei in care urmeaza sa fie coapta prajitura, tava care a fost in prealabil unsa cu unt.


Visinele spalate si curatate de samburi , in cazul in care sunt proaspete. Daca sunt folosite din borcan (cum am avut eu), lasate la scurs inainte de a incepe sa pregatim prajitura.
Si un lucru foarte important, trecute prin faina. Ceea ce eu am uitat sa fac iar aluatul nu a iesit prea grozav, din pacate :( ...


Crema se toarna peste visine, dupa care prajitura se da la cuptorul preincalzit si se lasa aproximativ 40-50 min la foc mediu (cel putin cam atat a stat la focul mediu de la cuptorul meu ;)) ).



Am presarat deasupra prajiturii doar putin zahar pudra...






Sursa: revista Practic in bucatarie, nr.8/2011

P.S. Crema dulce de deasupra in combinatie cu visinele acrisoare este delicioasa, daca se trec si visinele prin faina , prajitura poate deveni chiar extraordinara ... data viitoare :)) .

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu