joi, 3 februarie 2011

Tort diplomat cu frisca

TORT DIPLOMAT CU FRISCA


Nu cred ca exista tort dimplomat fara frisca, dar acesta chiar are multa frisca :D ...


Ingrediente

- 8 galbenusuri;

- 1 cana jumatate de zahar;

- 1 cana jumatate de lapte;

- 2 linguri faina + jumatate cana lapte;

- coaja rasa de la o lamaie;

- 3 plicuri gelatina alba;

- 1000 ml frisca;

- 4 plicuri intaritor de frisca;

- 200 gr piscoturi (din poza mea lpsesc piscoturile pentru ca am uitat complet de ele la inceput:P ).



Mod de preparare

Galbenusurile se amesteca cu o cana si jumatate de zahar, coaja de la o lamaie si o cana si jumatate de lapte. Se pune pe bain-marie, si dupa ce s-a incalzit compozitia se adauga faina care a fost amestecata cu o jumatate de cana de lapte si strecurata. Se amesteca pana cand se ingroasa. Dupa ce se ia de pe foc se adauga gelatina care s-a pregatit anterior conform instructiunilor de pe plic.

Lasam compozitia de galbenusuri sa se raceasca (nu o punem la frigider!) si pregatim intre timp frisca.

Cand prima compozitie este calduta (nu trebuie sa se raceasca foarte tare deoarece se intareste) adaugam 1000 ml frsica batuta si amestecam pana se omogenizeaza.






Intr-o forma de tort detasabila se aseaza un strat de piscoturi, pe care le-am inmuiat putin in lapte sau suc de portocale, apoi se adauga crema. Se pot adauga si doua straturi de piscoturi, respectiv doua straturi de crema, numai in cazul in care crema nu a iesit prea lichida, iar piscoturile nu se ridica deasupra cremei. Se da la frigider pana a doua zi.

De asemenea, daca faceti intr-o forma de tort care nu e detasabila, aceasta se tapeteaza cu folie alimentara sau de aluminiu si se pune intai stratul de crema si apoi piscoturile, urmand sa se rastoarne a doua zi.








Se orneaza dupa preferinte. Eu am folosit felii de portocala si am turnat deasupa tort-gelee, si pe urma l-am dat la frigider.




L-am ornat pe margine cu crema de ciocolata, dupa ce l-am scos din forma, dar arata foarte bine si daca nu e ornat.










De asemenea cantitatile pentru acest tort se pot injumatati, pentru ca de fiecare data cand l-am facut mi-a mai ramas compozitie pentru un inca un tortulet, sau doua mai micute ;)).








Sursa: Practic in bucatarie, nr.10/2008

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu