marți, 31 iulie 2012

Tort de portocale cu mousse de cafea

TORT DE PORTOCALE



CU MOUSSE DE CAFEA




Ingrediente
Pandispan de portocale:
- 1/2 pahar suc natural de portocale;
- 1/3 pahar ulei;
- 1 1/2 pahar zahar;
- aproximativ 2 pahare faina;
- 6 oua;
- 1 lingurita praf de copt;
- coaja rasa de la o portocala.

Mousse de cafea:- 3 oua;
- 100 gr. zahar;
- 250 ml lapte;
- 50 ml cafea concentrata;
- 10 gr gelatina;
- 200 ml frisca;
- 25 ml lichior de ciocolata (sau de cafea daca aveti).


Mod de preparare

Pandispan de portocale:



Separati galbenusurile de albusuri.



Amestecati galbenusurile cu uleiul, sucul si 1 pahar de zahar.




Adaugati faina amestecata cu praful de copt si omogenizati.




Albusurile se bat spuma cu jumatate pahar zahar si un praf de sare.





Apoi se adauga la compozitia de galbenusuri si se omogenizeaza, ametecand usor de jos in sus.








Se toarna compozitia intr-o forma de tort si se introduce la cuptor la foc mediu pentru aproximativ 50 de minute (eu am lasat la cuptor aproape o ora dar la un foc mai degraba mic decat mediu). Dupa ce am inchis focul, lasam blatul pentru tort sa se raceasca in cuptor cu usa acestuia intredeschisa.









Mousse de cafea:







Puneti gelatina in putina apa.



Amestecat ouale cu laptele, zaharul si cafeaua , dupa care le puneti pe bain-marie pana cand capata consistenta unei smantani.











Dupa ce luati compozitia de pe foc adaugati gelatina si amestecati. Dupa ce crema s-a racit adaugati frisca batuta, lichiorul, si omogenizati.




Se taie blatul in doua si se aseaza prima foaie intr-o forma de tort detasabila. Se insiropeaza si se pune (optional) un strat de gem de cirese. Se toarna mousse-ul de cafea si se aseaza ultima foaie de blat insiropata.











Se orneaza dupa preferinte. Eu nu am fost foarte inspirata, neavand la indemana foarte multa frisca cat sa "imbrac" un tort :). Am folosit glazura de ciocolata si crema de lamaie ... dar se putea mult mai bine :P .


























Sursa: Pandispan de portocale (cu mici modificari) - Revista Practic in bucatarie nr. 3/2011






3 comentarii:

  1. buna tiam descoperit blogu ai retete minunate tortui minunat dar vreau sa te intreb daca nu te superi cit faina ai pus la piscot sau cit ea succes in continuare cu drag ely

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. In reteta pe care o am eu notata spune aproximativ 2 pahare de faina si ca trebuie adaugate treptat , in functie de consistenta care rezulta , sa fie aproximativ egala ca cea a pandispanului simplu din faina zahar si oua, nici sa fie prea `curgatoare` , nici prea groasa ... sper sa te ajute informatia ... spor si o zi frumoasa!

      Ștergere
  2. multumesc ffff frumos am sal incerc succes in continuare si la mai multe retete fine cu drag ely

    RăspundețiȘtergere