duminică, 17 octombrie 2010

Tort nesquik

TORT NESQUIK
Ingrediente
Pentru o foaie de blat:
- 3 albusuri;
- 2 linguri zahar;
- 1/2 lingura faina;
- 1 1/2 lingura nuca macinata.
* reteta era cu 2 albusuri , dar mi s-a parut ca nici nu am sa acopar toata tava si am pus 3 :P
Pentru crema 1:
- 6 galbenusuri;
- 340 ml lapte;
- 3 1/2 linguri faina;
- 3 1/2 linguri zahar;
- 85 gr zahar;
- 85 gr unt;
- 70 gr nesquik (praf).
Pentru crema 2:
- 250 ml frisca lichida;
- 2 pliculete zahar vanilat.
Pentru crema 3:
- 100 gr ciocolata neagra;
- 40 gr unt.
Mod de preparare
Pentru fiecare foaie in parte batem albusurile bine de tot cu un praf de sare. Adaugam zaharul si mai mixam pana se omogenizeaza.


Adaugam nuca si faina si amestecam incet cu o lingura, nu cu mixerul.






Pregatim tava pentru copt (nu stiu de ce am avut un fix cu tava patrata, realizand mai tarziu ca aveam doar platou rotund :D ) si intindem compozitia. Cuptorul trebuie neaparat incalzit dinainte. Dam compozitia la cuptor pentru aproximativ 20-30 de min la foc mediu (la cuptorul meu focul mediu e mai mult ca un foc mic, ideea e sa nu fie un foc mare , cred :) . Coptul foilor nu e chiar punctul meu forte :D )



Eu am facut 4 foi in total, care in mod normal nu trebuie puse una peste alta, dar in lipsa de spatiu ... :)


Pentru crema 1(nesquik), amestecam intr-o craticioara 3 1/2 linguri de zahar cu 3 1/2 linguri faina, apoi cu galbenusurile si cu laptele. Punem pe foc (foc mic) si amestecam incontinuu, pana se ingroasa si capata consistenta unei budinci. Lasam sa se raceasca complet.






Batem untul cu 85 gr. zahar si 70 gr. Nesquik pudra.




Punem cate o lingura din budinca racita in crema de unt si nesquik si mixam incontinuu, pana o incorporam pe toata. Dam la frigider pana pregatim crema 2 si 3.




Se prepara frisca conform instructiunilor de pe ambalaj, adaugandu-se si 2 pliculete de zahar vanilat. Se da la frigider.


Pentru crema 3 (glazura) topim pe bain-marie ciocolata, pe care o rupem in bucatele mai mici, cu untul.




Cand s-a racit putin glazura ungem foile cu acest amestec si lasam sa se raceasca complet.


Adaugam apoi 1/4 din crema Nesquik...


...si frisca...


Eu am pus crema Nesquik si deasupra si l-am ornat cu frisca care a ramas. Se da la rece, preferabil pana a doua zi. La mine a rezistat cateva ore in frigider :).



4 comentarii: