marți, 19 octombrie 2010

Tort cu struguri


TORT CU STRUGURI




Ingrediente


Pentru blat:

- 7 oua;

- 7 linguri de zahar;

- 7 linguri faina;

- 3 linguri ulei;

- 2-3 linguri cacao cernuta;

- putina sare;

- coaja rasa de la o lamaie.


Pentru umplutura si decor:

- 500 gr smantana pentru frisca;

- optional 1-2 plicuri intaritor de frisca;

- zahar;

- zahar vanilat;

- struguri albi si negri (nu i-am cantarit, depinde de cat vreti sa puneti ca umplutura si cum vreti sa ornati);

- 80 gr ciocolata de menaj;

- 20 gr unt.



Mod de preparare



Se separa albusurile de galbenusuri



Se bat galbenusurile cu uleiul si cu un strop de sare, iar albusurile se bat cu un strop de sare pana se leaga, apoi se adauga zaharul si se bat in continuare pana nu mai curg.



Galbenusurile facute se amesteca usor cu o lingura cu faina, cacao cernuta si coaja rasa de lamaie pana se omogenizeaza compozitia. Se adauga si albusurile batute spuma amestecandu-se in continuare usor cu lingura pana se omogenizeaza. Compozitia se toarna intr-o forma de tort pregatita in prealabil (tapetata cu foaie de copt), si se introduce la cuptorul bine incalzit.



Frisca se prepara din 500 gr smantana. Eu de obicei folosesc si zahar tos si zahar vanilat, cantitatile exact nu le stiu deoarece gust din frisca pe parcurs ce o fac.
Se poate folosi si frisca vegetala.



Strugurii ii taiem jumatati si scoatem samburii. Eu i-am impartit, cei din stanga erau pentru umplutura, cei din dreapta pentru decor :), dar au mai ramas.





Ciocolata se topeste cu untul pe bain-marie.



Se taie blatul in doua si se insiropeaza . Pentru insiropat am folosit o cana de apa si jumate de cana de zahar. Am lasat acest amestec pe foc pana a fiert si s-a topit zaharul bine. L-am dat deoparte si am adaugat 3 linguri esenta de rom. Am acoperit cu o farfurie si l-am lasat sa se raceasca. Se poate insiropa si cu zeama din compot, suc de citrice sau cu ce doriti :).



Dupa ce s-a racit putin ciocolata topita am adaugat-o peste blatul insiropat.



Am pus si un strat de frisca...



... si strugurii, bineinteles. Am folosit mai mult strugurii negri deoarece cei albi erau putin mai acri, desi pana la urma s-a dovedit a fi foarte bine ca erau asa potrivindu-se mai bine cu dulceata tortului ;))




Se acopera tortul cu un strat subtire din frisca ramasa pentru a sta mai bine strugurii care i-am folosit pentru decor :) .



Decoram cu struguri. Aici fiecare poate sa-si puna imaginatia la lucru ;)) . Pentru mine cam de decorul asta a lucrat :) .












Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu