miercuri, 31 august 2011

Papanasi


PAPANASI

Ador papanasii... ii fac ffffffffoarte rar pentru ca nu imi place sa prajesc alimente, oricare ar fi ele, mai ales sa le scald in ulei incins si sa sara uleiul, nu suport deloc acest lucru... insa papansii de la restaurant desi arata mult mai frumosi decat ai mei , au mai mult gust a gogoasa decat a papanasi cu branza.
De curand am achizitionat de la un festival, o dulceata de afine, si am zis ca e "musai" ca in urmatoarele zile sa fac papansi (personal am un fix cu papansii cu smantana si dulceata de afine :P ). Am cautat pe internet o alta reteta, pentru a mai diversifica lucrurile (foarte putin de fapt, ca la urma urmei tot papanasi se cheama ;)) ) si am fost foarte multumita de "rezultatele" care au disparut in 30 de minute maxim :) si care tot nu au fost suficiente pentru unele persoane ;)).

Ingrediente:

- 500 gr branza de vaci;
- 70 gr zahar;
- coaja rasa de la o lamaie;
- 2 oua;
- o lingurita bicarbonat de sodiu stins in 2-3 lingurite de zeama de lamaie;
- 200 gr faina + faina pentru formarea papanasilor;
- un praf de sare;
- ulei pentru prajit.


Mod de preparare


Se amesteca branza de vaci cu un praf de sare...


...zaharul, ...


...coaja de lamaie si ...


doua galbenusuri.


Se bat albusurile spuma.


In compozitia de branza se adauga bicarbonatul stins cu zeama de lamaie si...


...albusurile spuma, amestecandu-se usor.


Se adauga 200 gr faina si se omogenizeaza compozitia.



Dupa ce am presarat faina pe suprafata de lucru, formam papanasii din compozitia pregatita.


Se prajesc in ulei, la foc mediu, pe ambele parti.


Se servesc calzi cu smantana si, bineinteles, dulceata de afine... iamiii... ;))




Sursa: http://gabrielacara.blogspot.com/2009/04/papanasi.html

P.S. Puteti dubla cantitatile daca sunt mai mult de 4 persoane care doresc papanasi ;)) .

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu