miercuri, 31 august 2011

Tort "Hrana Zeilor"


TORT "HRANA ZEILOR"


Ingrediente

- 300-400 gr piscoturi;

- 4 oua;
- 6 linguri zahar;
- 2 linguri faina;
- 1/2 l lapte;
- 1 plic gelatina;
- 1/2 l frisca;
- cateva visine (nu le-am cantarit);
- 100 gr ciocolata cu lapte topita pe bain-marie (din care eu am facut si figurinele de ciocolata pentru decor).


Mod de preparare

Pentru crema se bat 4 galbenusuri cu 6 linguri zahar.
Se adauga 2 linguri de faina si 1/2 l lapte.




Aceasta compozitie se pune la fiert si se amesteca incontinuu pana cand se ingroasa, dupa care se ia de pe foc si se adauga gelatina inmuiata in prealabil in apa rece , timp de 10 minute.



Se bat albusurile spuma ...


...se bate si frisca.


Se omogenizeaza crema de galbenusuri si lapte, dupa ce s-a racit putin, cu frisca batuta si cu albusurile spuma.


Intr-o forma de tort detasabila, se aseaza un rand de piscoturi insiropate ...


... un rand de crema ...


... o mana de visine curatate de samburi ...


...putina ciocolata topita... iar un rand de piscoturi si ultimul strat de crema.


Se da la frigider pentru minim 3 ore.
Dupa ce a fost scos din forma tortul de decoreaza dupa preferinte. Eu am folosit forme de ciocolata si dulceata de visine.








Sursa: revista Practic in bucatarie, nr.8/2011

P.S. Nu stiu exact de ce tortul se cheama "Hrana Zeilor", dar crema este extraordinar de buna si pufoasa. Am ales sa adaug in plus ciocolata si visine, deoarece aceasta crema nu este foarte dulce.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu